FINAL DE PROIECT, ”ȘCOALA MEA O ȘCOALĂ A STĂRII DE BINE”,PROIECT CU FINANȚARE EUROPEANĂ LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 VIDELE
În perioada 01.11.2022-30.04.2024, Școala Gimnazială nr. 2 Videle a derulat proiectul Școala mea, o școală a stării de bine!”, finanțat prin programul Comisiei Europene Erasmus+, cu numărul de referință 2022-1-RO01-KA122-SCH-000075588, Acțiunea cheie 1- Educație școlară.
Aflat în acord cu țintele strategice propuse prin planul de dezvoltare instituțională al Școlii Gimnaziale Nr. 2 Videle pentru perioada 2022-2027, cu specificul și prioritățile programului Erasmus+, precum și cu prioritățile naționale, proiectul a urmărit să contribuie la dezvoltarea la nivelul instituției aplicante a unei culturi organizaționale bazată pe colaborare, încredere, respect, reciproc, stare de bine”, nevoi care au devenit evidente în contextul pandemiei COVID și al școlii online.
Proiectul s-a adresat cadrelor didactice interesate de dezvoltarea profesională, de schimbul de experiență și transferul de bune practici, îmbunătățirea calității educației școlare prin dobândire și transfer de cunoștințe și competențe privind educația non-formală, educație outdoor, activitățile extrașcolare, pentru a putea contribui la asigurarea unei bune stări de sănătate fizică și emotională a elevilor, la cultivarea, la nivelul școlii, a unei atmosfere de coloborare, prietenie, stare de bine. În parteneriat cu furnizori de formare europeni cu expertiză, în perioada iunie-iulie 2023, s-au desfășurat 4 fluxuri de formare profesională, selectate în conformitate cu nevoile de dezvoltare identificate la nivel instituțional și individual, la care au participat 12 profesori reprezentând ariile curriculare: ”Învățământ primar”, ”Limbă și comunicare”, ”Matematică și științe”, ”Om și societate”.
Activitățile de formare au fost urmate de numeroase activități de diseminare și valorificare a rezultatelor învățării la nivelul școlii, dar și la nivel de comunitate prin organizarea unor activități de învățare în colaborare cu părinții și autoritatea locală. De asemenea, cadrele didactice participante la activitățile de formare au împărtășit rezultatele învățării în cadrul întâlnirilor metodice, cercurilor pedagogice, prin participarea la conferințe, simpozioane la nivel județean, național, european etc. Ca urmare a participării la activitățile de învățare internaționale, la nivelul școlii s-au proiectat și implementat numeroase activități didactice curriculare și extracurriculare care au presupus valorificarea competențelor formate și a achizitiior dobândite. Pe perioada cursurilor, în cadrul orelor, dar și pe perioada vacanței de vară 2023, prin programul ”Școala de vară”, profesorii au proiectat lecții și activități atractive care au inclus și valorificat metode de educație non-formală, activități desfășurate în aer liber, activități de educație cu părinții , ore de consiliere și orientare cu scopul de a cultiva premisele pentru crearea unei stări de bine, valorificând metode interactive, participative, ascultarea activă, comunicarea asertivă, dialogul.
Derularea proiectului s-a încheiat cu organizarea simpozionului interjudețean ”Învață și dă mai departe!”, în data de 22 aprilie 2024, derulat în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Teleorman, Inspectoratul Școlar Județean Teleroman, Centrul Județean de Excelență Teleorman. Simpozionul, la care au participat aproximativ 153 de cadre didactice de la școli din județul Teleorman, dar și din alte județe, a reprezentat o ocazie pentru popularizarea rezultatelor proiectului, prezentarea ghidului realizat în cadrul proiectului de către cadrele didactice participante, ” Ghid de bune practici pentru cultivarea stării de bine în școală”, dar și de popularizare a unor experiențe și activități de învățare derulate de diferite școli prin programul Erasmus, ca exemple de bună practică și surse de inspirație pentru participanți.
Considerăm că proiectul a reprezentat o soluție pentru îmbunătățirea calității relațiilor interumane după criza COVID, pentru combaterea comportamentelor intolerante, a actelor de violență, a discursului instigator la ură care au tins să prolifereze in timpul crizei sanitare. Cultivând inițiativa, încrederea, comunicarea, participarea prin proiectarea unor activități de învățare atractive și inovative, profesorii au contribuit la transformarea școlii intr-un spațiu al stării de bine unde elevii vin cu plăcere, se regăsesc, participă, învață, au încredere deoarece aici „primesc aripi!”spre orizontul cunoașterii. Rezultatele elevilor școlii ( promovabilitate, frecvență, rezultate obținute la examene) se imbunătățesc, profesorii vin si ramân aici, asigurându-se stabilitate pe posturi și continuitate, școala își consolidează dimensiunea europeană și încrederea la nivelul comunității, atrăgând un număr tot mai mare de elevi.
Pentru implementarea activităților proiectului Școala Gimnazială nr. 2 Videle a beneficiat de o finanțare europeană în valorare de 28755 Euro.
Prezentul comunicat reflectă exclusiv punctul de vedere al autorului; Comisia Europeană nu este responsabilă de modul în care pot fi utilizate informațiile cuprinse în comunicare sau publicare.
Echipa de implementare a proiectului
Ghid realizat în cadrul proiectului
Ghid de bune practici pentru cultivarea starii de bine in scoala
MY SCHOOL GIVES ME WINGS!
Elevii Școlii Gimnaziale Nr. 2 Videle învață despre drepturile copiilor, alături de elevi din Croația și Cipru
În perioada 2022-2024, Școala Gimnazială Nr. 2 Videle derulează și coordonează la nivel european proiectul ”MY SCHOOL GIVES ME WINGS!” proiect de parteneriat pentru cooperare cu beneficiari multipli finanțat prin Programului ERASMUS+, 2022-1-RO01-KA210-SCH 000084213. Parteneri educaționali în cadrul acestui proiect sunt Apeityo Gymansio Agros,Cipru și Osnova Skola Darda, Croația. Scopul proiectului este acela de a contribui la crearea în școlile participante a unui mediu școlar incluziv, stimulativ pentru fiecare elev, caracterizat de existența unor relații interpersonale pozitive, a stării de bine, a empatiei, a toleranței, a respectului. Obiectivele desfășurării proiectului sunt: informarea elevilor participanți cu privire la drepturile copilului, cunoaștere și conștientizarea de către aceștia a fenomenului de bullying, formarea și dezvoltarea competențelor sociale și civice prin organizarea și desfășurarea de activități educative extrașcolare și non-formale.
Sub genericul ”Children rights, your rights”, în perioada 16-20 octombrie 2023, s-a desfășurat cea de a doua activitate de învățare transnațională, găzduită de Osnova Skola Darda, Croația, la care au participat elevi din școlile implicate în proiect, respectiv elevi și profeori de la Școala Gimnazială Nr. 2 Videle și Apeityo Gymansio Agros,Cipru. Au fost 5 zile de învățare altfel, de interacțiune, de colaborare, prietenie și respect, în spiritul valorilor programului Erasmus+.
Activitatea transnațională a debutat cu o frumoasă ceremonie pregătită de elevii de la școala gazdă, Osnova Skola Darda constând în momente artistice, materiale inspirate din folclorul și cultura națională croată care au evidențiat valorile promovate de programul Erasmus + care ne-au adus împreună: toleranța, respectul pentru diversitate, multiculturalismul, multilingvismul, dorința de a învăța să trăim împreună, în respect, într-o lume diversă.
În fiecare dintre cele 5 zile de desfășurare a mobilitățiii s-au desfășurat activități de învățare non-formale care au avut drept obiectiv, informarea cu privire la drepturile copiilor și promovarea acestora,cultivarea empatiei, a respectului a non-volenței și a non-discriminării, dezvoltarea competențelor multilingvistice, sociale, civice, inter și intrapersonale ale tuturor celor implicați în proiect. Au fost activități de cunoaștere și interacțiune,creative, stimulative pentru elevi care le-a oferit ocazia să își valorifice sau să își imbogățească cunoștințele cu privire la subiectul drepturilor copiilor, să își valorifice creativitatea pentru a realiza, în echipe multinaționale diverse materiale, să se exprime, să comunice în limba engleză. Printre acestea menționăm: exprimarea drepturilor copiilor prin artă, realizarea unor cărți poștale cu tema drepturilor copiilor, vizionarea și interpretarea unor materiale video pe tema drepturilor copiilor, scrierea și interpretarea unui imn al proiectului având va temă promovarea valorilor, realizarea unui copac al drepturilor copiilor pornind de la analiza unor articole din ”Convenția O.N.U. cu privire la drepturile copiilor”, activități de prevenire și combatere a cyberbullying-ului realizate de psihologul școlii, activități sportive, flashmob etc.Tehnologia a fost valorificată de asemenea, sarcinile de lucru și activitățile desfășurate fiind evaluate cu ajutorul unor aplicații foarte îndrăgite de elevi, precum kahoot.
Profesorii coordonatori ai proiectului au valorificat contextul proiectului pentru a împărtăși și a învăța unii din experiența celorlalți. În cea de a treia zi a mobilității a avut loc unworkshop, care a avut ca temă incluziunea, lucrul cu elevii cu nevoi speciale în cadrul căruia profesorii din fiecare școală participantă au prezentat materiale oferind exemple de metode și activități utilizate în școlile din care vin, metode și tehnici de lucru inspirate din experiența altor proiecte Erasmus+ utilizate pentru integrarea cu succes a elevilor din grupuri vulnerabile.
Nu au lipsit nici activitățile care au avut ca obiectiv cunoașterea locurilor vizitate, precum și a tradițiilor și a culturii croate. În prima zi, elevii și profesorii au vizitat Grădina zoologică din Osijek. În cea de a doua zi, programul a cuprins un tur ghidat al orașului de pe râul Drava, Osijek, prilej de a afla informații despre istoria croată, de a admira catedrala medievală, arhitectura, parcurile frumoase ale orașului.Turul ghidat a inclus și o incursiune în cultura și folclorul zonei prin vizita la Muzeul Slavonia unde elevii au participat la un atelier de decorare de sacoșe cu motive tradiționale folosite în trecut în această regiune. În cea de a patra zi, participanții au petrect timp de calitate împreună,în natură, desfășurând activități de educație outdoor. Au vizitat Parcul Natural Kopacki Rit din estul Croaţiei, situat între Drava și Dunăre, unul dintre cele mai mari pacuri ornitologice din Europa unde au admirat flora, vegetația, fauna locului, cu grijă protejate în cadrul rezervației naturale, s-au bucurat de o plimbare cu barca pe lacul Sakada š, prin rezervația zoologică specială. La Centrul Educațional Tikves, au aflat informații despre parcul natural, dar și despre istoria modernă și contemporană a Croației.
Cea de a cincea și ultima zi a mobilității a fost dedicată reflecției, evaluării, certificării. Elevii și profesorii participanți au exprimat gânduri, opinii cu privire la zilele petrecute în Croația, au stabilit planuri pentru mai departe, pentru următoarea mobilitate care se va desfășura în România, în primăvara anului 2024.
Gândurile și reflecțiile elevilor, dar și ale cadrelor didactice au reliefat din nou valoarea și importanța proiectelor Erasmus pentru cei implicați în desfășurarea lor, o ocazie de a depăși barierele culturale și lingvistice, de învăța altfel lucruri noi, de a îți face noi prieteni, de a descoperi cultura altor țări, patrimoniul cultural european, de iți dezvolta competențele multilingvistice, de sensibilizare și exprimare culturală, de învăța respectul, empatia, toleranța, de a îți dezvolta încrederea în sine, de a învăța să trăiești frumos, împreună cu ceilalți într-o lume diversă și globală.
Cu toții, elevi, profesori, am plecat cu amintiri frumoase și cu dorința de a ne revedea. Elevii au fost primiți cu multă căldură și ospitalitate în familii croate, bucurându-se de momente și surprize frumoase, astfel că, la final de mobilitate, s-au despărțit cu greu unii de ceilalți.
În perioada ulterioară mobilității, participanții vor disemina, vor împărtăși în școlile și în comunitățile lor despre cele învățate în Croația, vor continua să lucreze împreună pe patforma ESEP a proiectului, pentru a pregăti cea de a treia și ultima mobilitate care se va desfășura la Școala Gimnazială Nr.2 Videle, România în primăvara anului următor.
Material realizat de Iorga Marinela Monica,
Ambasador Erasmus, Ambasador eTwinning
Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Executive Europene pentru Educație și Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană și nici EACEA nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea.
REZULTATE
selecție elevi participanți la mobilitatea care se va desfășura în Croația, în perioada 16-20.10.2023 în cadrul proiectului
”MY SCHOOL GIVES ME WINGS”2022-1-RO01-KA210-SCH000084213
ANUNT
Privind selecția unui număr de 2 elevi participanți la mobilitatea care se va desfășura în Croația, în perioada 16-20.10.2023 în cadrul proiectului
”MY SCHOOL GIVES ME WINGS”
2022-1-RO01-KA210-SCH000084213
Pentru informații consultați documentul atașat.
ȘCOALA MEA, O ȘCOALĂ A STĂRII DE BINE,
PROIECT CU FINANȚARE EUROPEANĂ LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 VIDELE
În perioada 2022-2024, Școala Gimnazială nr. 2 Videle derulează proiectul Școala mea, o școală a stării de bine!” proiect finanțat prin programul Comisiei Europene Erasmus+, cu numărul de referință 2022-1-RO01-KA122-SCH-000075588, Acțiunea cheie 1- Educație școlară.
Proiectul este în acord cu țintele strategice propuse prin planul de dezvoltare instituțională pentru perioada 2022-2027 și își propune să contribuie la dezvoltarea unei culturi organizaționale bazată pe colaborare, încredere, respect, reciproc, stare de bine”, nevoie care a devenit evidentă în contextul pandemiei și al școlii online.
Proiectul vizează întreaga comunitate școlară, cadrele didactice interesate de dezvoltarea profesională, de schimbul de experiență și transferul de bune practici, îmbunătățirea calității educației școlare, prin dobândirea de noi cunoștințe și competențe privind educația non-formală, deprinderea de metode și tehnici care pot contribui la asigurarea unei bune stări de sănătate fizică și emotională a elevilor, la cultivarea, la nivelul școlii, a unei atmosfere de coloborare, prietenie, stare de bine.
În parteneriat cu furnizori de formare europeni cu expertiză, în perioada iunie-iulie 2023, s-au desfășurat 4 fluxuri de formare la care au participat 12 profesori reprezentând ariile curriculare: ”Învățământ primar”, ”Limbă și comunicare”, ”Matematică și științe”, ”Om și societate”. Cele 4 programe de formare au fost selectate în conformitate cu nevoile de dezvoltare identificate la nivel instituțional și individual.
Astfel, în ordinea desfășurării lor, acestea au fost:
”Happy schools: positive education for well-being and life skills development”. Cursul, organizat de Europass Tecaher Academy,s-a desfășurat în Italia, la Florența, în perioada 26 iunie-2 iulie 2023. Cele 3 cadre didactice participante au avut ocazia de a se familiariza cu fundamentele psihologiei pozitive, cu teorii relevante și tehnici specifice acesteia. Pe parcursul celor șase zile de curs, cadrele didactice au învățat cum să proiecteze programe care combină mediul academic cu dezvoltarea întăririi caracterului și a bunăstării, cum ar fi experiența emoțiilor pozitive, implicarea în activități, stabilirea de practici și relații semnificative etc. De asemenea, cursanții au fost invitați să conceapă un proiect personal bazat pe educație pozitivă, pe care să îl împărtășească cu colegii lor odată ce se întorc la școală. Aceștia au fost implicați într-un proces de învățare activ, concentrându-se și pe experiența personală și pe autoreflecție, combinând elemente cognitive și emoționale pentru a facilita procesul de învățare și pentru a asigura reținerea de lungă durată a noilor cunoștințe.
Alte trei cadre didactice, reprezentând ariile curriculare ”Învățământ primar”,” Om și societate”, au participat la cursul ”Innovative teaching methods for teachers, school and adult education staff”, organizat de Erasmus Learning Academy, în frumosul oraș Italian Bologna, în perioada 9-15 iulie 2023. Scopul general al cursului a fost acela de a promova excelența în educație, echipând profesorii cu cunoștințele și competențele necesare aplicării în mod eficient a metodelor de lucru non-formale în mediile școlare. Participanții s-au familiarizat cu instrumente non formale ce pot fi cu ușurință transpuse în activități practice la clasă cu elevii, au fost implicați în activități de tip team building, activități non formale concrete, metode de lucru. Astfel, au dezvoltat o mai bună înțelegere a diferențelor dintre învățarea formală, non-formală și informală precum și a principiilor de bază ale educației non formale.
În perioada 11-17 iulie 2023, alte trei cadre didactice reprezentând ariile curriculare ”Învățământ primar”, ”Om și societate”” au participat la cursul ”Non formal for inclusion”, organizat de Associacao EDU2GROW, la Malaga, Spania. Cursul s-a concentrat pe incluziunea socială și pe utilizarea metodelor non-formale de învățare. Sub îndrumarea experților în domeniu, participanții a avut parte de sesiuni interactive și ateliere practice, axate pe dezvoltarea abilităților de comunicare, empatie și cooperare. Metodele non-formale de învățare, precum jocurile de rol și activitățile de grup, au fost folosite pentru a crea un mediu propice pentru înțelegerea și aplicarea practică a conceptelor legate de incluziune. Cunoștințele dobândite despre incluziunea socială și utilizarea metodelor non-formale în educație au deschis noi perspective în abordarea problemelor sociale și au inspirat participanții să fie agenți activi ai schimbării în propriile comunități. Întâlnirile și legăturile interculturale create în timpul cursului au contribuit la construirea unei rețele de sprijin și colaborare între participanți din diverse medii culturale și educaționale.
Cel de al patrulea și ultimul flux de formare, cursul ”Outdoor education– involve students in outdoor learning experiences” organizat de ASSOCIACAO EDU2GROW, s-a desfășurat la Strasbourg, în perioada 21-27 iulie 2023. Trei cadre didactice ale Școlii Gimnaziale Nr. 2 Videle, reprezentând ariile curriculare ”Limbă și comunicare”, ”Matematică și științe”, ”Om și societate”s-au familiarizat cu metode și tehnici specifice educației outdoor. Obiectivele cursului au fost relevante pentru tema proiectului, oferindu-le cadrelor didactice posibilitatea de a-și dezvolta competențe privind aplicarea educației în aer liber, în diferite cadre formale, pentru a îmbunătăți motivația elevilor, a le oferi instrumente, idei și bune practici despre cum să integreze educația în aer liber în educația formală, pentru a conduce o serie de exerciții și provocări de grup, jocuri de rezolvare a problemelor, activități experiențiale în natură, în școală, în parcuri, în comunitate etc. Participanții au învățat să planifice, să proiecteze și să organizeze activități în aer liber, au avut ocazia de a se familiariza cu noi metode de educație non-formală, inspiraționale pentru activități pe care le vor desfășura cu elevii, atât în sala de clasă, cât și în cadrul unor activități extrașcolare, activități care pot contribui la cultivare stării de bine, a mentalității de creștere, a empatiei, care pun accent pe învățarea socio-emoțională: jocuri interculturale,activități de team building, ateliere în aer liber, modalități de predare în aer liber, jocuri de rezolvare a problemelor etc.
Toți profesorii participanți la cursuri s-au întors cu multe lucruri învățate, cu multe idei, cu entizuiasm, dornici să transmită mai departe, în rândul întregii comunități școlare cele învățate. Astfel, activitățile de formare au fost urmate de implementarea, în perioada iulie-august, a programului ”Școala de vară”, un program de activități educative extrașcolare, activități în cadrul cărora au fost valorificate, replicate, împărtășite la nivelul școlii, cunoștințe și competențe dobândite în cadrul cursurilor de formare, metode de educație non-formală, educatie outdoor, educație pozitivă. Grupul-țintă al programului l-au reprezentat elevii școlii, dar și părinții acestora. Proiectate și implementate cu multă creativitate, inovație și implicare, activitățile au adus în curtea școlii, în perioada vacanței de vară, numeroși elevi, dar și părinți, pentru a petrece timp împreună, pentru a învăța impreună. Au fost abordate teme de interes pentru participanți precum: cunoaștere și dezvoltare personală,prevenirea și combaterea bullying-ului și a violenței în mediul școlar, responsabilitatea față de mediu, activități sportive, activități de educație plastică, artistică, educație socială, dar și teme legate de științe, comunicare, istorie, geografie etc. Într-o atmosferă relaxată, de vacanță, fără presiunea notelor și a evaluării, elevii au fost scoși din zona de confort, au fost provocați să gândească, să exprime opinii, să construiască strategii pentru a realiza sarcini împreună, să își valorifice imaginația și creativitatea. Aceste activități extrașcolare, non-formale și inovative au rolul de a construi o comunitate școlară în care se cultivă încrederea, colaborarea, respectul și starea de bine, ca premise improtante pentru o educație de calitate.
În perioada imediat următoare proiectul va continua cu activități de diseminare și multiplicare a cunoștințelor dobândite și a competențelor formate în rândul altor cadre didactice, cu valorificarea și valorizarea acestor metode, cunoștințe și competențe în activitatea cu elevii, pe parcursul întregului an școlar. De asemenea, se va amenaja la nivelul școlii un spațiu al stării de bine, un spațiu de educație non-formală, unde elevii și profesorii vor desfășura activități împreună,pentru a încuraja colaborarea, comunicarea, spiritul de echipă și, bineînțeles pentru a aduce starea de bine.
În calitate de beneficiari ai programului Erasmus+, subliniem din nou oportunitățile pe care acesta le oferă, participanților, dar și instituțiilor și comunităților pe care le reprezentăm:cunoaștere, învățare altfel, inovație. Încurajăm cu multă convingere deschiderea și curajul de accesa acest program care „deschide minți și îmbogățește vieți”, aduce plus valoare personală și profesională pentru elevi, profesori, școli.
Pentru implementarea activităților proiectului Școala Gimnazială nr. 2 Videle beneficiază de o finanțare europeană în valorare de 28755 Euro.
Prezentul comunicat reflectă exclusiv punctul de vedere al autorului; Comisia Europeană nu este responsabilă de modul în care pot fi utilizate informațiile cuprinse în comunicare sau publicare.
Echipa de implementare a proiectului
MY SCHOOL GIVES ME WINGS!
Școala Gimnazială Nr. 2 Videle continuă seria proiectelor finanțate prin programul Erasmus+
În perioada 2022-2024, Școala Gimnazială Nr. 2 Videle derulează și coordonează la nivel european proiectul ”MY SCHOOL GIVES ME WINGS!” proiect de parteneriat pentru cooperare cu beneficiari multipli finanțat prin Programului ERASMUS+, 2022-1-RO01-KA210-SCH[1]000084213. Parteneri educaționali în cadrul acestui proiect sunt Apeityo Gymansio Agros,Cipru și Osnova Skola Darda, Croația. Scopul proiectului este acela de a contribui la crearea în școlile participante a unui mediu școlar incluziv, stimulativ pentru fiecare elev, caracterizat de existența unor relații interpersonale pozitive, a stării de bine, a empatiei, a toleranței, a respectului. Obiectivele desfășurării proiectului sunt: informarea elevilor participanți cu privire la drepturile copilului, cunoaștere și conștientizarea de către aceștia a fenomenului de bullying, formarea și dezvoltarea competențelor sociale și civice prin organizarea și desfășurarea de activități educative extrașcolare și non-formale.
Sub genericul ”My school bullying free zone”, în perioada 27-31 martie 2023, s-a desfășurat prima activitate de învățare transnațională, găzduită de Apeityo Gymansio Agros, Cipru. Elevi și cadre didactice din școlile implicate în proiect au participat la activități de învățare non-formale care au avut drept obiectiv , prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în rândul elevilor. Trecând peste barierele lingvistice și culturale, elevii au desfășurat activități în echipe transnaționale, au realizat, afișe, postere cu mesaje antibullying, atât în format letric, cât și postere digitale, au analizat și discutat despre fenomenul de bullying reflectând asupra cauzelor, formelor de manifestare, efectelor acestuia, au identificat și propus soluții pentru prevenirea și combaterea oricăror forme de discriminare, bullying, violență în mediul școlar, dar și extrașcolar, au amenajat în incinta școlii un spațiu al stării de bine și al non-violenței, prin realizarea unor picturi murale, au realizat și intepretat mini-scenete având ca temă combaterea violenței, promovarea toleranței, a empatiei, a colaborării, a respectului. Fiind o ocazie de a învăța unii din experiența celorlalți, profesorii din școala organizatoare au împărtășit celorlalți participanți, exemple de metode și activități pe care le desfășoară pentru a construi la nivelul comunității școlare un mediu incluziv și non-discriminatoriu pentru fiecare elev. Pentru o mai bună cunoaștere și spargerea barierelor culturale, elevii din toate cele trei țări participante au prezentat un momente artistice inspirate din folclorul național.
Pe lângă activitățile de învățare, programul a cuprins și vizite educative și culturale. Vizita în comunitatea locală, și în satele din jur la diferiți antreprenori locali, ne-a oferit ocazia să aflăm cum sunt valorificate resursele locale pentru dezvoltarea comunității, Agros fiind renumit pentru prelucrarea trandafirului și realizarea de diferite produse din trandafir( cosmetice, alimente etc ), dar și pentru cultivarea viței de vie.Monumentele culturale, muzee locale, arhitectura locală, vizitele în capitala Nicosia și în orașul Limassol ne-au impresionat și ne-au relevat o parte din cultura și spiritualitatea poporului cipriot. Am avut alături permanent întreaga comunitate locală și școlară, autorități, părinți, care au încercat să ne ofere o ședere cât mai plăcută în Cipru, astfel încât să ne întoarcem acasă cu un bagaj prețios de amintiri.
Erasmus + înseamnă învățare altfel, deschide minți, îmbunătățește calitatea vieții, schimbă vieți. Cele 5 zile de activități au reprezentat o ocazie pentru elevii participanți de a își forma și dezvolta diferite competențe precum: competențe de comunicare, sociale, civice, digitale, sensibilizare și exprimare culturală, a învăța să înveți. A fost o ocazie de a ne convinge că diversitatea nu trebuie să ne separe, ci să ne apropie și să ne îmbogățească. Erasmus + înseamnă să dai mai departe, astfel că elevii și profesorii participanți vor împărtăși în perioada imediat următoare întregii comunități școlare experiența avută și vor contribui la realizarea produselor finale ale proiectului, colțul Erasmus+, revista proiectului, care își propun să promoveze activitățile și creațiile elevilor implicați în proiect. Ne dorim ca mesajul proiectului, o școală fără violență, fără bullying, să ajungă la cât mai mulți elevi. De asemenea, materialele și activitățile realizate vor fi promovate și pe platforma ESEP, ca o sursă de inspirație și un exemplu de bună practică și pentru alte școli care doresc să deruleze activități similare.
Material realizat de Iorga Marinela Monica,
Ambasador Erasmus, Ambasador eTwinning
Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Executive Europene pentru Educație și Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană și nici EACEA nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea.
ȘCOALA MEA O ȘCOALĂ A STĂRII DE BINE, PROIECT CU FINANȚARE EUROPEANĂ LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 VIDELE
MY SCHOOL GIVES ME WINGS! Școala Gimnazială Nr. 2 Videle continuă seria proiectelor finanțate prin programul Easmus+
Erasmus+ „Values we share”- FREEDOM FLY
Erasmus+ „Values we share”- LET S HAVE A PARTY ALL TOGETHER!
În perioada 7-11 februarie 2023, 4 elevi și două cadre didactice ale Școlii Gimnaziale Nr. 2 Videle au participat la cea de a patra mobilitate transnațională în cadrul proiectului de parteneriat interșcolar „Values we share. What is your learning style?”,număr de referință +” 2020-1-PL01-KA229-082249, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea cheie 2, la Szkola Podstawowa 47, Bialymstoku, Polonia.
Peste 30 de elevi și cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 2 Videle, Sait Guzelcan Ortaokulu Izmir Turcia, Escola Secundaria de Emidio Navarro,Viseu, Portugalia, Instituto Comprensivo Statale” J.F. Kennedy”, Cusano Mutri, Italia, Szkola Podstawowa 47, Bialymstoku, Polonia au desfășurat împreună activități de învățare coordonate de școala organizatoare care au avut ca obiectiv cunoașterea și promovarea unor valori europene și universale precum:pace, toleranță, dragoste, democrație, solidaritate, colaborare, diversitate, respect etc.
Programul celor 5 zile de mobilitate a cuprins activități diverse: workshop-uri, activități sportive, concursuri, vizite culturale.
În prima zi a mobilității elevii și cadrele didactice s-au cunoscut, au participat la ateliere și activități educative în cadrul cărora au aflat informații despre Polonia, sistemul educațional polonez, au învățat despre valori și importanța lor în viața noastră, în familie, la școală, în comunitate, au vizitat școala organizatoare, au descoperit orașul Bialystok prin intermediul unei vânători de comori.
Cea de a doua zi a fost dedicată sportului, un limbaj universal care permite spargerea barierelor culturale, lingvistice, legarea de pritenii . A urmat o vizită documentară la Memorialul victimelor deportărilor din Siberia, în cadrul căreia elevii au aflat informații despre istoria Poloniei în secolul XX, încercată de războaie, regimuri totalitare. Vizita documentară le-a oferit elevilor prilejul de a reflecta asupra importanței existenței în viața noastră a păcii, a democrației, a drepturilor omului, a toleranței.
În cea de a treia zi, organizatorii au oferit participnaților surpiza unei competiții muzicale, ”Vocea școlii”, organizată după modelul concursului ”Vocea Poloniei”. Elevi din școală, dar și elevii participanți la mobilitate au performat în cadrul concursului interpretând melodii din repertoriile internaționale sau naționale. În juriu s-a aflat Julona Olanska, câștigătoare a concursului ”Voice of Poland”.
Cea de a patra zi a fost dedicată descoperirii tradițiilor locale, din zonele rurale poloneze. Vizita culturală la Kruszyniany ne-a oferit ocazia să aflăm informații despre minoritatea tătară din estul Poloniei,religie, tradiții obiceiuri, bucătărie tradițională, o lecție despre toleranță și conviețuire. Ziua s-a încheiat cu o supriză, o plimbare cu căruța trasă de cai prin pădurile de brazi din estul Poloniei, într-un minunat decor de iarnă și depănarea de povești în jurul unui foc de tabără.
Mobilitatea s-a încheiat cu o vizită culturală în capitala Poloniei, Varșovia. Am aflat informații despre istoria Poloniei, am vizitat palatul regal, centrul vechi al orașului cu vestigiile care amintesc de istoria multiseculară și multiculturală a Poloniei.
Pe parcursul celor 5 zile, barierele lingvistice și culturale s-au spart, elevi și profesori au colaborat și au comunicat în cadrul activităților desfășurate, au legat prietenii, au învățat și au descoperit frumusețea diversității și a multiculuralismului. Ei vor duce mai departe, în școlile din care provin,lucrurile învățate, spiritul Erasmus+, prin organizarea unor activități de diseminare, prin inițierea și implementarea unor proiecte ulterioare care vor valorifica idei, cunoștințe dobândite, prin prezentarea în paginile revistei proiectului și pe platforma eTwinning a experiențelor trăite.
Proiectul ”Values we share. What is your learning style?” este finanțat prin programul european Erasmus+” și se desfășoară în perioada 2020-2023.
Prezentul comunicat reflectă exclusiv punctul de vedere al autorului; Comisia Europeană nu este responsabilă de modul în care pot fi utilizate informațiile cuprinse în comunicare sau publicare.
Profesor coordonator,
Iorga Monica
PROIECT ” MY SCHOOL GIVES ME WINGS”, 2022-1-RO01-KA210-SCH-000084213
REZULTATE SELECȚIE CADRE DIDACTICE
REZULTATE SELECȚIE ELEVI
PROIECT„ȘCOALA MEA, O ȘCOALĂ A STĂRII DE BINE!” 2022-1-RO01-KA122-SCH-000075588
REZULTATE SELECȚIE CADRE DIDACTICE
ANUNȚ
Școala Gimnazială Nr. 2 Videle lansează apelul pentru selecția elevilor și a cadrelor didactice care vor participa la proiectul de Proiect de parteneriat pentru cooperare cu beneficiari multipli în cadrul Programului ERASMUS+1, componenta KA 210, ” MY SCHOOL GIVES ME WINGS”, 2022-1-RO01-KA210-SCH-
000084213, perioadă de desfășurare 2022-2024.
Informații cu privire la procedura și calendarul de selecție, gășiți în ddocumentele atașate.
Așteptăm candidaturile voastre.
Mult succes!
Anunt selectie cadre didactice proiect My school gives me wings
Anunt selectie elevi My school gives me wings
PROCEDURA DE SELECȚIE A PARTICIPANȚILOR LA PROGRAMUL DE MOBILITATE ERASMUS+ , ACȚIUNEA KA 122-SCH, DIN CADRUL PROIECTULUI „ȘCOALA MEA, O ȘCOALĂ A STĂRII DE BINE!” 2022-1-RO01-KA122-SCH-000075588
În perioada 9 noiembrie-16 decembrie 2022 se desfășoară procesul de selecție a cadrelor didactice care doresc să participe la cursurile de formare din cadrul proiectului ”Școala mea, o școală a stării de bine”,finanțat prin programul Erasmus+, Actiunea KA122-SCH, nr. de referință 2022-1-RO01-KA122-SCH-000075588.
Procesul de selecție se desfășoară în conformitate cu procedura atașată.
Procedura de selectie proiect Scoala mea, o scoala a starii de bine
ERASMUS+ „VALUES WE SHARE „- LOVE YOU ALL!
ZILELE ERASMUS+ 2022, LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 VIDELE
DEZVOLTARE PROFESIONALĂ ȘI INSTITUȚIONALĂ PRIN PROGRAMUL ERASMUS+
DEZVOLTARE PERSONALA SI INSTITUTIONALA PRIN PROGRAME DE FORMARE IN CADRUL PROIECTULUI „DISCHOVERY-VERY DIGITAL AND INCLUSIVE SCHOOL”- 2021-1-RO01-KA122-SCH-000013572
În perioada 16-23 iulie 2022, 2 cadre didactice ale Școlii Gimnaziale Nr. 2 Videle, d-nele profesor Miu Simona și Vintilă Florina au participat la cel de al teilea flux de formare în cadrul proiectului „DISCHOVERY-VERY DIGITAL AND INCLUSIVE SCHOOL”- 2021-1-RO01-KA122-SCH-000013572, respectiv la cursul „Methods and tools for effective distance learning during pandemic and post-pandemic times „, organizat de ERA-Europe Route Education Youth Sports and Culture Association, la Manavgat, Turkey
În cadrul cursului cadrele didactice participante au descoperit noi activitati de învățare și au aprofundat metodele și instrumentele care pot fi folosite în predarea la distanta. Însă, Erasmus nu este doar despre învățare, Erasmus este despre oameni și locuri, despre împărtășirea bunelor practici și crearea unor conexiuni între oameni călăuziți de aceleași valori și idealuri. Împreună cu colegi profesori din Bulgaria au creat și exersat diverse instrumente digitale în Google Classroom, MSTeams și au descoperit o serie de alte aplicații online cu ajutorul cărora se pot crea diverse materiale educaționale.
Vizitarea Sitului Arheologic din Side a oferit ocazia de a cunoaște o parte din istoria și cultura locului și de a valorifica cunoștințele dobândite și competențele formate pentru realizarea unor sarcini colaborative. Orașul Side, fost centru comercial, a devenit un reper turistic important, reprezintă destinația ideala a căutătorilor de comori culturale.
Cursul a oferit participnaților și posibilitatea de a afla despre cum funcționează alte sisteme educaționale europene, despre infrastructra existentă în școli din Turcia și modalitatea de utilizare a acesteia, prin organizarea unei vizite la Liceul de Științe Namık Karamancı din Manvgat. În cadrul acesteia, participanții au putut descoperi clădiri noi, spațioase, dotate corespunzător, în care elevii sunt stimulați sa învețe și prin intermediul programelor europene la care au acces din plin. Din relatările acestora, au fost impresionați de curtea spațioasă care găzduieste o livada cu măslini și o gradină de legume, pe care elevii le îngrijesc pe parcursul anului școlar. Măslinele culese sunt prelucrate și uleiul este utilizat la cantina liceului. Exemple de bună practică ce pot fi folosite ca mdel în școala noastră. În curtea scolii o tradiție a locului este copacul dorințelor. Conform acesteia, dacă legi de ramurile copacului o panglică, ai inima curata și îți pui o dorința, acea dorința se va indeplini.
Bineînțeles că participanții noștri și-au exprimat propriile dorințe care, sperăm să se îndeplinească. Doamnele profesoare s-au întors acasă încântate de experiență, cu mult entuziasm și cu idei pe care sunt nerăbdătoare să le pună în aplicare în școala noastră.
„Preventing and tackling early school leaving”, o nouă activitate de învățare în cadrul proiectului Erasmus+ ”DISCHOVERY- VERY DIGITAL AND INCLUSIVE SCHOOL”
MY SCHOOL GIVES ME WINGS!
UN NOU PROIECT CU FINANȚARE EUROPEANĂ ÎN CADRUL PROGRAMULUI ”ERASMUS+” PENTRU ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 VIDELE
VALUES WE SHARE. WHAT IS YOUR LEARNING STYLE?
DISEMINAREA ACTIVITĂȚII DE ÎNVĂȚARE DESFĂȘURATE LA ESCUOLA SECUNDARIA DE ”E. NAVARRA” VISEU, PORTUGALIA
COME TOGETHER, DO IT BETTER!
DISEMINARE ACTIVITATE DE ÎNVĂȚARE
COME TOGETHER, DO IT BETTER!
In perioada 7-11 martie 2022, 4 elevi si doua cadre didactice ale Scolii Gimnaziale nr. 2 Videle participa la mobilitatea cu tema „ Impreuna, suntem mai buni!”, desfasurata in cadrul proiectului Erasmus + „ Values we share. What is your learning style?” la Sait Güzelcan Ortaokulu, in localitatea Izmir, Turcia.
Mobilitatea presupune desfasurarea unor activitati de invatare la scoala organizatoare in colaborarea cu elevi din scolile partenere din Turcia, Italia, Portugalia, Polonia, menite sa ii ajute pe elevi sa isi descopere stilurile de invatare specifice, astfel incat sa isi dezvolte increderea in sine si sa le poata valorifica pentru propria dezvoltare personala.
Pentru ca proiectul presupune cultivarea unor valori, activitatile propuse ii ajuta pe copii sa invete respectul pentru valori, pace, diversitate, colaborare, toleranta si, totodata, le formeaza si le dezvolte anumite competente, inteligente, stiluri de invatare, precum: spirit de echipa, sensibilizare si exprimare culturala, respect pentru diversitate, comunicare in limbi straine.
Din program nu vor lipsi nici vizite culturale in diverse locuri cu semnificatie istorica, precum Efes, cetatea antica Pergam, ruinele anticului oras Smirna, astfel ca, suntem convinsi ca ne vom intoarce acasa cu amintirea unei experiente minunate din orasul de pe tarmul Marii Egee.
Experientele din cadrul proiectului, lucrurile invatate vor fi diseminate in randul elevilor si cadrelor didactice ale Scolii Gimnaziale nr. 2 Videle in perioada ulterioara mobilitatii.
Proiectul „ Values we share. What is your learning style”( 2020-1-PL01-KA229-082249_3) este finantat prin programul Erasmus+ de catre Comisia Europena.
Prezentul comunicat reflectă exclusiv punctul de vedere al autorului; Comisia Europeană nu este responsabilă de modul în care pot fi utilizate informațiile cuprinse în comunicare sau publicare.
PROCEDURĂ SELECȚIE CADRE DIDACTICE PARTICIPANTE LA ACTIVITĂȚI DE FORMARE PROFESIONALĂ ÎN CADRUL PROIECTULUI ERASMUS+ ”DISCHOVERY”- O ȘCOALĂ DIGITALĂ ȘI INCLUZIVĂ
2021-1-RO01-KA122-SCH-000013572
PROCEDURA DE SELECTIE LA NIVELUL UNITATII
CALENDAR SELECTIE CADRE DIDACTICE
DISCHOVERY- VERY DIGITAL AND INCLUSIVE SCHOOL, UN NOU PROIECT ERASMUS+ LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 VIDELE
Apel selecție elevi și cadre didactice participante la acțiunea de mobilitate din Turcia (22-26 noiembrie 2021) în cadrul proiectului parteneriat de schimb interșcolar – KA229 ”VALUES WE SHARE. WHAT IS YOUR LEARNING STYLE?”2020-1-PL01-KA229-082249_3
În perioada 22-26 noiembrie 2021 se desfășoară prima activitatea de mobilitate în cadrul proiectului Erasmus + ”Values we share. What is your learning style? ”, la Sait Güzelcan Ortaokulu ,Turcia.
Tema mobilității ” Come toghether, do it better!”.
La aceasta vor participa din partea Școlii Gimnaziale nr. 2 Videle 2 cadre didactice și 4 elevi.
Informații cu privire la selecția participanților gășiți în documentele atașate.
Apel candidaturi elevi proiect ”Erasmus +” Turcia
Apel candidaturi cadre didactice proiect ”Erasmus +” Turcia
PARTENERIAT DE SCHIMB INTERSCOLAR – KA229
VALUES WE SHARE. WHAT IS YOUR LEARNING STYLE?– 2020-1-PL01-KA229-082249_3
PERIOADA DE DESFASURARE 2020-2022
APEL SELECTIE ELEVI PARTICIPANTI PROIECT ERASMUS+ ” VALUES WE SHARE. WHAT IS YOUR LEARNIG STYLE?”
ANUNT ORGANIZARE SELECTIE MEMBRI ECHIPA DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI ERASMUS + „ VALUES WE SHARE. WHAT IS YOUR LEARNIG STYLE?”